Οδηγός για νούμερο πατινιών

Τα πατίνια ή παγοπέδιλα τα δοκιμάζουμε πάντα με κάλτσες παρόμοιες με αυτές που θα τα φοράμε. Η σωστή εφαρμογή είναι πολύ σημαντική, και είναι προυπόθεση για την ασφάλεια μας. Το μήκος του πατινιού πρέπει να είναι όσο το δυνατό κοντά στο πόδι μας. Εάν τα πόδια μας είναι φαρδιά, ή με μεγάλο κουτουπιέ τότε διαλέγουμε λίγο μεγαλύτερο νούμερο για να "απλώσει" το πόδι. Κάποιες εταιρίες διαθέτουν (κυρίως σε παγοπέδιλα) διαφορετικά φάρδη εκτός από νούμερα οπότε καλύπτουν όλα τα πόδια. Μικρές διαφορές σε μήκος (1/2 νούμερο) μπορούν να καλυφθούν με μια χοντρή κάλτσα. 

Η δοκιμή από κοντά με την επίβλεψη μας φυσικά είναι και η καλύτερη λύση. Εάν παρ΄ όλα αυτά δεν γίνεται να έρθετε από κοντά, μπορείτε να κάνετε το εξής: Καθισμένοι σε μια καρέκλα και με τα πόδια χωρίς κάλτσες και σε ορθή γωνία, τοποθετούμε μια κόλλα Α4 κάτω από την πατούσα. Με ένα μολύβι κάνουμε ένα περίγραμμα της πατούσας μας στο χαρτί. Κατόπιν μετράμε με ένα χάρακα το σχέδιο που χαράξαμε: από το πιο μακρύ δάκτυλο του ποδιού μας έως πίσω στην φτέρνα. Καλό είναι εάν μπορούμε με μια μεζούρα να μετρήσουμε το "κότσι" του ποδιού γύρω-γύρω, δηλαδή το πιο φαρδύ σημείο του ποδιού κοντά στα δάχτυλα.

Τις 2 αυτές μετρήσεις μπορείτε να μας τις δώσετε για να προτείνουμε το κατάλληλο νούμερο πατινιών.  

Μία επισήμανση σχετικά με το δέσιμο των κορδονιών. Μην σφίγγετε υπερβολικά τα κορδόνια ! Εάν όταν τα σφίγγετε νιώθετε ότι πονάνε ή μουδιάζουν τα πόδια σας τα έχετε σφίξει υπερβολικά και δεν κυκλοφορεί καλά το αίμα. Εάν πάλι χαλαρώνοντας τα νιώθετε ότι δεν σας "κρατάνε" ισχύει το εξής: Τα πατίνια που έχετε είναι πολύ μαλακά και δεν προσφέρουν στήριξη πλέον.